Beskrivelse
Nav arbeid og ytelser Kristiania, arbeidssted Oslo
Nav arbeid og ytelser Kristiania er en forvaltningsenhet som jobber med å behandle søknader om uføretrygd, stønad ved sykdom i familien, sykepenger og søknad om å få dekket utestående lønn og feriepenger når arbeidsgiver går konkurs.
Vi er en saksbehandlingsenhet i utvikling. Vi jobber aktivt med brukerfokus, og moderniserer og effektiviserer saksbehandlingsprosessene våre. Dette gjør vi blant annet ved å forbedre våre rutiner, fagsystemer og samhandle internt i Nav og med eksterne samarbeidspartnere.
Vi har nå ledig en fast stilling som rådgiver på lønnsgaranti og søker deg som ønsker å jobbe med konkursrett og arbeidsrett.
Formålet med lønnsgarantiordningen er å sikre arbeidstakere utbetaling av lønn, feriepenger og annet arbeidsvederlag ved arbeidsgivers konkurs. Våre hovedoppgaver er å informere brukere, behandle søknader og sikre statens regresskrav i konkursboet. Vi jobber med konkurs og arbeidsrett og har tett samarbeid med bostyrere.
Avdelingen du vil være en del av består i dag av 21 medarbeidere i Oslo.
Nav arbeid og ytelser Kristiania er 150 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger og en stab med to lokasjoner, en i Oslo og en i Vardø. Vi rekrutterer nå til vår lokasjon i Oslo hvor vi holder til på Tøyen torg med god adkomst med både T-bane og buss. Høsten 2026 flytter vi inn i nytt bygg på Helsfyr i Oslo.
Arbeidsoppgaver
Som rådgiver på lønnsgaranti blir du en del av et sterkt og engasjert fagmiljø som jobber opp mot bostyrere for å behandle søknader om å få dekket utestående lønn og feriepenger til ansatte hvor arbeidsgiver har gått konkurs. Dine arbeidsoppgaver vil bestå av:
- Saksbehandling
- Juridisk rådgivning
- Veiledning av bostyrere og søkere per telefon
Kvalifikasjoner
- Du må ha Juridisk embetseksamen / Master i rettsvitenskap
- Du må kunne formulere deg klart og brukervennlig, både muntlig og skriftlig på norsk
- Du må ha gode IKT-kunnskaper
Har du i tillegg erfaring fra konkurs og/eller arbeidsrett som spesialfag eller kjennskap til disse fagområdene, god forvaltningsrettslig kompetanse og erfaring fra saksbehandling kan dette være en fordel, men ikke et krav.
Når du søker på stillingen bes du vedlegge aktuelle attester og vitnemål ved din søknad. Har du utdanning fra utlandet, må det ligge ved dokumentasjon på at graden er godkjent fra NOKUT eller HK-dir.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er/har:
- Rask og effektiv, med god kvalitet i saksbehandlingen
- Omstillingsdyktig
- Beslutningsdyktig
- God faglig vurderingsevne
- Evne til å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- Resultatorientert, og evne til å arbeide selvstendig
- Strukturert, nøyaktig og fleksibel
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt fagmiljø
- Et inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken
- Sykkelparkering, godt utstyrt treningsrom og mulighet for en times fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke.
- Stillingene lønnes som rådgiver kode 1434 fra 590 000 til 690 000 avhengig av erfaring.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med låne-, pensjons- og forsikringsordninger. (Det trekkes to prosent av lønnen).
Hva kan du forvente som ansatt hos oss?
Du vil få en arbeidshverdag med hyggelige kollegaer og bli en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi vil gi deg god opplæring og du får en fadder som vil følge deg i opplæringsperioden. Du vil få gode muligheter for å utvikle deg faglig og et kollegialt fagmiljø hvor vi støtter hverandre.
Kontaktinformasjon
Evy-Aina Røe, avdelingsleder, 96514151, evy.aina.roe@nav.noMaria Synnestvedt-Karlsen, fagkoordinator, 41307554, maria.synnestvedt-karlsen@nav.no
Arbeidssted
Hagegata 230653 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5005436104
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.09.2025
Om arbeidsgiver
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Om stillingen
Kontaktperson
Kategorier
Lokasjon
Laster kart...